Terugblik dragersavond - 12 juni

‘Als je vandaag doet wat je gisteren deed, ben je morgen out off business’
Dit was de rode draad tijdens de Dragersavond van maandag 12 juni jl. Alle Dragers van Flint waren uitgenodigd om dit jaarlijkse netwerkevenement bij te wonen.

Fountainheads
Na ontvangst startte het officiële gedeelte van het programma op het toneel van de AFASzaal. In een intieme setting leidde Joram Albus, Manager Marketing & Sales, de avond. Een terugblik naar vorig jaar, een update van Harold Warmelink, een vooruitblik naar #Flint40 en een introductie van Fountainheads.

Fountainheads (www.fountainheads.nl) bestaat uit trendverkenners Jan-Henk Bouwman en Wim van Rooijen die zich continu bezig houden met de bewegingen die gaande zijn. Zij begeleiden mensen en bedrijven naar zoals zij het zelf noemen ‘het grote onbekende’ van de toekomst. Hoe kun je ánders leren kijken? Ze gaven een inspirerende presentatie, waar het niet bij bleef. Fountainheads komen aankomend seizoen drie keer terug in Flint om inhoudelijk aan de slag te gaan met de Dragers en hun éigen bedrijfsvoering. Meer informatie daarover volgt binnenkort.

Merkactivatie
Na de presentatie van Fountainheads vertelde Joram dat Flint graag mogelijkheden creëert om méér uit het Dragerschap te halen. Om hier een concreet voorbeeld van te geven, lichtte Esther Glerum, werkzaam bij Hästens Store Amersfoort, de activiteiten toe die zij tijdens het afgelopen seizoen bedacht en uitgevoerd hebben om hun merk sterker in het theater te positioneren. Zo hebben zij bij de 4-daagse musical Hair een groot Hästens bed op een podium in de foyer gezet, waarop bezoekers de beroemde ‘Bed-In’-foto van John Lennon en Yoko Ono konden imiteren, inclusief pruiken en andere attributen. De foto’s werden veelvuldig door bezoekers gedeeld op social media, zodat Hästens met deze actie op een ludieke manier de theaterbezoekers van Flint kon bereiken.
Joram gaf na het verhaal van Esther aan dat Flint niet alleen open staat voor dit soort activiteiten, maar ook dat hij de Dragers wil uitdagen om daar eens met elkaar over na te denken. In de 20 minuten die daar op volgden, gingen de Dragers dan ook in kleine groepjes brainstormen over ieders merk. Tijdens de terugkoppeling bleek dat er al veel creatieve en originele ideeën bedacht waren.

Zeepkistpresentaties
Na de merkactivatiesessies gingen de Dragers richting terras waar op de smoker al lekkere gerechtjes klaarlagen. Met een hapje en drankje in de hand begonnen de zeepkistpresentaties. Joram vertelde dat Flint het belangrijk vindt dat er verbindingen worden gelegd tussen de Dragers en de (regionale) evenementen die in Flint plaatsvinden en/of waaraan Flint zich committeert . Om zowel de Dragers als de organisatoren van deze evenementen de mogelijkheid te bieden met elkaar in contact te komen, werd er tijdens deze avond een platform geboden aan acht organisaties die hun eigen pitch presenteerden:

September Me; een kamermuziekfestival, zie www.september-me.nl
Stichting Hulphond: benefietvoorstelling, zie www.hulphond.nl
Dias Latinos: caribisch festival, zie www.diaslatinos.nl
Mallejan: kleinkunstfestival, zie www.mallejanfestival.nl
Stichting Vier het leven: organiseert culturele activiteiten voor ouderen, zie www.4hetleven.nl
AJO: Amersfoorts Jeugd Orkest, zie www.ajo-amersfoort.nl
Flirting: bluesfestival, zie www.bluesamersfoort.nl/flirting-with-the-blues
TEDxYouth@Amersfoort: evenement verbind jongeren en het bedrijfsleven, zie www.ted.com/tedx/events/21973

Na afloop van deze presentaties ging men met elkaar in gesprek en werden al meteen enkele samenwerkingen aangegaan. Met op de achtergrond DJ Wit Konijn borrelen en praten de Dragers nog een tijdje na. Een inspiratievolle avond waarbij alvast de eerste stappen gezet zijn richting een succesvol nieuw seizoen!

Er is iets misgegaan met het laden van dit evenement. Probeer het later nogmaals.